Måndag - jobb

Ny måndag, ny vecka.
Första dagen på jobbet, kan säga at jag är mer än nöjd, det kan ju inte vara många som får betalt för att göra en hobby eller något man tycker är roligt.  Trodde att jag skulle få spela på flöjten men icke då. Bara för att det inte fanns ngn som kunde kompa på piano skulle såklart jag få den uppgiften, trots att jag bara har spelat i ett år, eller inte ens det egentligen... Men jag klagar inte, jag får ju trots allt betalt, tydligen 500 kr mer än dom som jobbar för kommunen :D
Vill att Gunnar ska ringa nån dag och erbjuda mig mer jobb, han hade sagt till mamma att han skulle försöka fixa det till mig iaf.
På tal om jobb och pengar har jag en till inkomst. Julia ska få privatlektioner för mig på lilla Nalle som hennes föräldrar betalar för, har ingen aning om hur mycket men inga stora pengar antar jag, är ju varken utbildad eller vuxen. Har ju bara egen erfarenhet...
Dessutom ska jag få spela i Torps kyrka mot betalning. Vi får väl se när Ewa hör av sig, hon lovade så jag hoppas att hon håller det. Vore iaf kul :)
Om allt det här händer i sommar kommer jag att vara betydligt rikare än vad jag är nu, vilket vore bra för min del! 
Jobbar bara imorgon sen så är jag ledig resten av veckan :) När jag har slutat bär det av till tandläkarn för att ta bilder och sedan på match. Vet egentligen inte om laget vill ha mig med, har ju typ inte tränat nåt över huvud taget och kommer knappt ihåg hur man gör, bara jag inte sabbar!
På onsdag fyller bror år, får se vad man fixar till honom, för ngt blir det.
Hoppas att jag och Kajsa åker till Ellena och Sthlm den sista juli och att vi bor på SAMMA ställe. Har inte så stor lust att bo ensam, ska jag vara ärlig tror jag inte att jag skulle få det heller. Blev alldeles brydd då mamma inte sa nej då jag sa att vi skulle åka, men hon har inte sagt ja heller...
v.30 bär det av upp till Ulla för en vecka med Rambo, utveckling är det jag vill åstakomma. Malin följer också med :)
Troligen blir det också en kväll&natt i Ånge framöver hos Evelina med gänget, men dom vet inte om det än bara. Evelina skulle prata med sin mormor om det var ok och så... :-P
Nu ska jag ringa ett samtal.

PoK
 

Kommentarer
Postat av: Elena

Haha, Kajsa sa att du kommer ner i augusti... eller va det i juli? Hoppas jag är hemma då. Saknar dig!

2008-06-17 @ 18:51:12
URL: http://elllena.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0